דילוג לתוכן הראשי

זוית נשית

אילאיל הכניסה בבלוג שלה פינה שבועית (?) בה היא ממליצה על יוצרות שהיא מכירה אישית או וירטואלית. תמר מראיינת בבלוג שלה, באופן קבועה אמניות שונות וכעת חנכה את הפינה הנפלאה "עבודה עברית", זיקוקית ממליצה על כל מיני בלוגים מעניינים ואצל קרן יש קישורים לכל דבר שקשור ביצירה, כמעט.
ומה לגבי אלו העוסקות בתחומים אחרים? תחומים הנושקים או משיקים לחיינו בתקופות זמן שונות? כל כך הרבה נשים מוכשרות ולא מספיק (לטעמי) מוכרות, יש מסביבי, שהחלטתי לנצל במה צנועה זו ולהפנות זרקור אליהן ואל תחום עיסוקן המקצועי אותו אני מוצאת מרתק.

ומכיוון שבכל זאת, בלוג זה עוסק ביצירה, (טוב, גם בי, אבל בעיקר ביצירה) בכל פעם שאארח כאן אישה/בחורה כזו, לקחתי על עצמי אתגר, לעצב כרטיס בהשראתה ו/או בהשראת עיסוקה.

אז יאללה, תכינו כוס קפה ואנחנו יוצאים (יוצאות) לדרך,
זוית נשית מס' 1:

נעים להכיר: ורד בוקעי, נשואה פלוס 3 מהוד השרון.

מה? יועצת הנקה מוסמכת IBCLC משנת 2003.

איך? אני עושה ביקורי בית - מאמינה שלכל אישה מגיעה עזרה בהנקה.
אני אוהבת לראות כל אשה בסביבה הטבעית שלה ולעזור לה למצוא את התנוחות והפתרונות מתוך ובתוך הבית שלה. שומרת על קשר טלפוני הדוק עם האמהות עד לפתרון הבעייה וכן מקיימת מפגשי מעקב להמשך הדרכה ומתן מענה לשאלות חדשות שעולות .


למה דווקא? תמיד עסקתי בתחומים סובבי רפואה. נעשיתי יועצת הנקה אחרי שדיברתי, לפני 10.5 שנים, עם יועצת הנקה מהצפון - הדי הרפז - שהעלתה בפניי את האפשרות. מייד נדלקתי ומאז אני בתחום.


הדרך ארוכה היא: התחלתי בקורס בבית חולים מאיר, התנדבתי בבית חולים ליס תחת אסתר גרוניס במשך מספר חודשים, המשכתי לקורס נוסף בירושלים, אצל בתיה דיוויס שכלל סטאג במרפאה, בין לבין התקדמתי בתהליך ההסמכה למדריכת לה-לצ'ה ואז לאחר 3.5 שנים של לימודים ניגשתי למבחן ההסמכה. מבחן זה נערך כל שנה באותו יום בכל העולם ועלינו (המדריכות שהוסמכו) לחזור ולהבחן כל 5 שנים. אני משתתפת בכל שנה בכנסים וימי עיון בתחומי. לפני מספר חודשים חזרנו משהייה בת שנתיים בארה"ב, שם  השתתפתי בכנסים רבים ולמדתי אינספור דברים מהקולגות האמריקאיות. לשמחתי אף הזדמן לי לעבוד בבית חולים מקומי ולהיות חלק מצוות המדריכות של לה-לצ'ה בשתי קבוצות שונות במקום מגוריי שם.


קידום עצמי: בהתחלה הייתי בונה לי תוכניות ודרכי פעולה ואף ניסיתי את רובם, בהמשך למדתי שאין כמו השיטה הישנה והטובה של פה לאוזן ואף אחת לא תחפש יועצת הנקה בדפי זהב.


כשאהיה גדולה: אני אמשיך ואעשה ביקורי בית אבל, יהיה לי מקום משלי שבו אוכל לעשות הכנה להנקה לנשים הרות, ביקורים חוזרים וקורסים של עיסוי תינוקות.


לשמור על קשר: כתובת המייל של ורד : veredbukai@gmail.com

ובנימה אישית שלי (רחלי, זוכרים?) - כשילדתי את בני השני הייתי בטוחה שאני יודעת כל מה שצריך על הנקה, הרי הנקתי את הגדול שנה וחצי.
אז"ש (אז זהו, שלא!) ויעידו דמעות הכאב והתיסכול שלי ושל הילד.  
ורד הגיעה אלי לביה"ח SOS  (אחרי שתיאמה וקיבלה רשות מיועצת ההנקה של ביה"ח) הראתה לי מה לעשות ואיך, נשארה עד שהיתה בטוחה שהכל בסדר ולמחרת אף דיווחה ליועצת של ביה"ח וביקשה ש"תשים עלי עין". הנקתי אותו עד שהיה בן שנה.
יש לי חברה שיכולה לספר איך בעזרתה של ורד, התחילה להניק רק כשהילד היה בן חודשיים (כלומר חודשיים לאחר הלידה!) כי נולד פג (1.1 ק"ג בערך) והיה באינקובטור.
יולדות לא תמיד יודעות שיש אפשרות להזמין יועצת הנקה הביתה וגם כשיודעים לפעמים, יותר קל לעבור לבקבוק במקום להרים טלפון ולקבוע פגישה, לכן אני חושבת שלתת פגישת ייעוץ כזו ליולדת, אפילו עוד לפני הלידה, יכולה להיות מתנה מקסימה, מוקעת מחשבה ושימושית כאחד.

נו... הבטחתי כרטיס בהשראת הנושא, לא? 

החזית - פייפר פיסינג ומדבקות אותיות בולטות (כרגיל, ניתן להקליק על התמונות להגדלה).


וקולאז' של תקריבים


ובפנים כמה מילים מהשיר "לתת" כי... טוב, נו, לא ניראה לי שצריך להסביר.


ולא, אני לא אומרת/רומזת/טוענת שמי שלא מניקה היא אמא פחות טובה. כשהתחלתי להניק לא עמדה שום אידאולוגיה מאחורי זה, פשוט החלטתי לנסות ואמרתי לעצמי שאם ילך- סבבה ואם לא - תמיד יש אבקות. איכשהו, למרות הקשיים (והיו) והדמעות (היו גם היו) והגודש (נו, בטח שהיה) התעקשתי להמשיך כי הרגשתי שזה ממלא אותי (ולא רק בחלב D-: ) ונותן לי להרגיש "הכי אמא בעולם", אין לי ספק ש ע ב ו ר י  זה היה הדבר הנכון לעשות.
והאחרות - כל אישה הישר בעיניה תעשה והעיקר שכולם יהיו מרוצים.

רחלי

תגובות

  1. יוזמה ברוכה ומרתקת,
    שמחתי להכיר את הבלוג שלך ואותך :-)
    גלי.

    השבמחק
  2. כיף לפגוש אנשים מגניבים/מוכשרים/מפרגנים (מחקי את המיותר אם יש כזה)במרחבים הוירטואלים.
    מקווה למצוא את ההזדמנות להעביר את ההיכרות גם לעולם שמחוץ למחשב (-:

    השבמחק
  3. כן ירבו פרוייקטים כאלה! מאד נהניתי לקרוא במיוחד את הזוית האישית והכרטיס יפיפה.

    השבמחק
  4. יופי של רעיון,
    ויופי של פרוייקט
    ורד מזוית שאני לא הכרתי
    והכרטיס מהמם

    השבמחק
  5. רעיון מקסים ומבורך,כל הכבוד.כרטיס מיוחד לאשה מיוחדת.

    http://www.tapuz.co.il/blog/UserBlog.asp?Blogid=120520

    השבמחק
  6. יופי של אתגר, אהבתי. הכרטיס מקסים.
    היה נחמד להיפגש פתאום היום(:

    השבמחק
  7. כל הכבוד על הזווית הנשית! הכרטיס פשוט ויפה, אהבת מאוד!
    איילת

    השבמחק
  8. דפי - היתה באמת הפתעה נחמדה.
    איילת - תודה על עצם התגובה וכמובן על התוכן
    (-:

    השבמחק
  9. תודה על הקישור אלי - אכן אני די מזעזעת בעמידה בזמנים. אז אולי הפינה שלי לא ממש תהיה שבועית, אבל בהחלט תהיה :-)
    ותודה על סיפור מעניין וזוית מעניינת בנושא הנקה. גם אני מניקה סדרתית, וכ"כ מודעת לחשיבות היעוץ והתמיכה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

Love to get comments.
TFL

הפוסטים האהובים בכל הזמנים

הבלוג מחפש דירה חדשה

וברגע שאמצא תהיו הראשונים.ות לקבל את הכתובת החדשה. מקווה שניפגש ממש ממש בקרוב, יש לי מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאא מה לשתף 💗 אוהבת, רחלי

זה רעיון!

וואו. בעצם זה כל מה מתחשק לי לכתוב. וואו- כמה זמן לא כתבתי. וואו- כמה דברים עשיתי בזמן הזה. וואו- כמה פוסטים כתבתי, אבל רק בראש (לפחות צילמתי תמונות). וואו-מאיפה מתחילים? בדרך כלל, מתחילים מההתחלה. הפעם אני מתחילה דווקא מהסוף ואברך- שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה! לזמן הקסום הזה. השבוע השקתי מגזין יצירה חדש. שמו בישראל - זה רעיון! "השקתי" אומר - חלמתי על הרעיון, העזתי לנסות ליישם (האמת, זה החלק הכי קשה), הכנתי פרזנטציות, מצאתי ספונסרים, בחרתי נושאים, תיכננתי יצירות, כתבתי, ערכתי, תפרתי אביזרי סטיילינג, הפקתי ימי צילום (רק על זה אפשר לכתוב פוסט שלם), שוב כתבתי, הוספתי, מחקתי, ניסתי לצמצם את מבחר התמונות מכמה מאות לכמה עשרות, שיניתי את הבחירה, התחרטתי, תיקנתי, ישבתי עם העורכת הגרפית, הגהות, השלמות, תיקונים של הרגע האחרון, עוד הגהות, פרסומות, שליחה לבית הדפוס, ציפייה היסטרית לראות את המוצר המוגמר, התכוננות להשקה - חשיבה, תכנון, ביצוע ו... זהו! ביום שני, בשעה 10:00 בבוקר עמדתי כולי ערוכה, מגונדרת ונרגשת להציג את המגזין בפני בעלי חנויות יצירה. למה דווקא בעלי ח

תזכורת

תזכורת שהבלוג עבר לדירה הכתומה בפרדס של תפוז, לפני חודשיים ומאז עלו לא מעט פוסטים חדשים. הנה כמה מתאבנים: עטיפה תפורה לאלבום יום הולדת הישרדות וגם כאן תפאורה נעליים מתוצרת עצמית ! פרחי אורגנזה והדרכה מיני אלבום בצורת ג'יפ יום הולדת 80 !!! ציור במשיכת מכחול סיפור כיסוי והדרכה סדנת שנות טובות קנבס מיקס מדיה כרטיסמניה הדרכה 1 כרטיסמניה הדרכה 2 אשמח לארח אתכם/ן גם בדירה החדשה. תבואו, יש שם המון ויטמינים (-: רחלי

צילי וגילי

יש לי בת דודה לא-זהה. מה זה בנות דודות לא-זהות? זה כמו תאומות לא-זהות אלא שהקשר המשפחתי הוא דרך האמהות ולא ישירות מהרחם (-: שתינו נולדנו באותה שנה בהפרש של חודש, שתינו קרויות על שם אותה הסבתא, שתינו אוהבות חברה ושתינו מאד out going. לשתינו צבע שיער טבעי (היא בלונדינית ואני שחרחורת) שלפעמים מתווספים עליו גוונים לא טבעיים (אצלי אדומים ואצלה לפי מצב הרוח) ולשתינו ילדים בגילאים קרובים. אפילו הבעלים שלנו חוגגים יום הולדת באותו התאריך!!! מכיוון שבחודש שעבר היה יום ההולדת העגול שלי, החודש הגיע תורה. בעזרתו המהירה מאד של בעלה (10 דקות אחרי שטילפנתי לבקש תמונות כבר נחתו אצלי 3 מיילים מלאי תמונות!) הכנתי לה מיני אלבום מתנה. זה לקח לי 10 שעות רצופות ושימוש נרחב בדפים שנקנו  למטרות ליטוף בלבד!!! (דף מהמם של K&Co וסט דפים וינטאג'יים שקניתי במסטיקים לפני חודש) ואם היא אי פעם תדע מה זה אומר "להשתמש בדפים שיועדו למטרות ליטוף בלבד" - היא תבין עד כמה אני באמת אוהבת אותה (תגידו אתן, היש בעולם הסקראפ קורבנות גדולים מאלה?!) וכך ניראה האלבום המוגמר (על כל התמונות ניתן להקליק להגדלה): ע

מילון מונחים לסקראפ ותודה לירון שהביאני עד הלום (-:

בסדנאות עיצוב האלבומים שאני מעבירה, אני מחלקת לתלמידות מילון מונחים מודפס, הכולל את המילים "המקצועיות" שקשורות לעיצוב אלבומים, כרטיסי ברכה ויצירות בנייר או בקיצור כל מה שנכנס תחת הכותרת - סקראפ scrap * (עיין ערך). המידע הכלול במילון זה לא הומצא על ידי (כמובן) אבל ליקטתי אותו בעצמי ובמו סבלנותי, במשך תקופה ארוכה (יותר מידי זמן פנוי אתן אומרות?...) בחלקו מרחבי הרשת, בחלקו הגדול מהתנסות אישית ובחלקו מהוראות היצרנים השונים. אחת לכמה ימים אני רואה בפורומים השונים בנות חדשות שנכנסות עם "אני רק שאלה..." ומבקשות הסבר על מוצר כזה או אחר, או מבקשות לדעת מה משמעותו של ביטוי מקצועי מסויים, או אפילו מה ההבדל בין מוצרים דומים של יצרנים שונים... שאלות פשוטות והגיוניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב (וזה משמח כי זה אומר שעוד בנות רבות מצטרפות למעגל המשוגעות לדבר, ותמיד עדיף להיות משוגעות ביחד...) אז לטובת כל השואלות והשאלות החדשות אני מפסטסת (כן, המצאתי מילה שמשמעותה: מעלה פוסט) את מילון המונחים שהכנתי. מכיוון שהוא ארוך מדי לפוסט אחד אחלק אותו לכמה חלקים: א'-ד', ה'-מ', נ&