דילוג לתוכן הראשי

למה חשוב לעצב אלבומים?

סדנת עיצוב האלבומים שהעברתי בחודש נובמבר הייתה מלאה במשתתפות. כמו בכל מפגש נשי מסוג זה- הייתה פטפטת, היו צחוקים וסיפורים ונוצרו דפים לרב. דפים שעיצובם נוצק בהשראת התוכן הסיפורי שמאחורי התמונות.
כפולת עמודים אחת שהסיפור שלה בהחלט העיר את השיחה הייתה זו שתמונותיה צולמו ע"י סבתא גאה שלקחה את נכדותיה ליום כיף במוזיאון ניסכו למוסיקה מכנית, בעין הוד. זהו מוזיאון שהוקם ע"י ניסן כהן שאסף, במשך 45 שנה תיבות נגינה מיוחדות וצעצועים מנגנים, מרחבי העולם. קיבץ ושיפץ אותן (גילן של חלק מהתיבות מעל 100 !!!) והקים את המוזיאון הנדיר הזה.
בעקבות השרפה בכרמל בחודש שעבר, כפולת העמודים הזו קיבלה משמעויות חדשות, עמוקות וטרגיות כל כך, כי המוזיאון כולו נשרף ונהרס עד היסוד.
ועד שניסן יאסוף כספים ויקים את המוזיאון מחדש, נשארנו, כולנו, עם התמונות והסיפורים של אותם אנשים שהיו שם, התרגשו ותיעדו. הנה שתי דוגמאות שחיפוש מהיר ברשת העלה: רדיו יאסו ו מועצה אזורית משגב.

והנה אחד העמודים הללו, כשהוא עדיין בתהליך העבודה:
ממליצה לכן בחום לצפות בתמונות ובסרטונים באתרים שהפניתי אליהם.


והנה תמונות של חלק מהעמודים הנוספים שנבראו באותה סדנה:








את הזיכרונות שלנו, אנו שומרים בפינה מיוחדת בלב, אבל, אלבומים ובעיקר אלבומים מעוצבים, מאפשרים לנו לשתף אחרים בסיפור גם מבחינה וויזואלית, בשילוב האינפוט האישי והרגשי שלנו. ואחרי ככלות הכל - האלבום הוא זה שנשאר, משאיר ומנציח.




פתאום יש לי חשק לרוץ לעצב איזה דף... (-:
רחלי


ומי שרוצה להצטרף לסדנה הקרובה שתתקיים החל מיום שישי הקרוב (ובמשך 3 ימי שישי סה"כ), מוזמנת ליצור קשר איתי או עם דפי מסטודיו מסטיקים.

תגובות

  1. רחלי כמה מקסים וכל כך נכון הצורך לתעד.
    מצד שני בעידן שהכל דיגיטאלי
    לא לשכוח ולא להתעצל, צריך לגבות הכל
    ואפילו פעמיים !
    תודה על הקישורים הנהדרים !

    השבמחק
  2. כמה זה חשוב לתעד את החיים...המשך הצלחה בסדנאות ותודה על השיתוף :)
    LoolaB

    השבמחק
  3. רחלי את לחלוטין המחנכת לאומנות הגדולה ביותר כאן!:]

    השבמחק
  4. היינו במוזיאון הנדיר והמיוחד הזה לפני כמה שנים, אבל לא ברור איך, לא צילמתי ולא ביצעתי שום תיעוד. איזה אובדן.... כל כך מצטערת על כך וכואבת את ההעלמות של המקום הקסום הזה על כל פריטיו. תודה שתיעדת וייחדת את הפוסט הזה, גם עבור אחרים...

    השבמחק
  5. אין כמו אלבום מוחשי שמישהו נגע וחשב והדביק ושם את היצירתיות שלו בתוכו. אני בדיוק התלבטתי לגבי יונתן אם לעשות אלבום כזה מהיר מחברות הפיתוח או לשבת ולעצב אלבום שיקח לי בערך שלושה חודשים....החלטתי שלבן שלי מגיעה העבודה הקשה אך הייחודית!!!!

    השבמחק
  6. כל מילה - בסלע ! עשית לי ממש חשק ללכת ולעצב כמה דפים עכשיו.... אין ספק שלמי שמחזיק בבית איזה סקראפרית, מייצר מצב בו הזכרונות מתועדים ונשמרים... :-)
    הדפים מקסימים, אחלה מורה :-)

    השבמחק
  7. מסכימה עם כל מילה :) בהחלט עושה חשק!!!
    חבל שפינת העבודה שלי עדיין בקרטונים :(
    אני אנסה לשמור את החשק הזה עוד כמה ימים :):) חחח...

    השבמחק
  8. יופי של כותרת "למה חשוב לעצב אלבומים" אהבתי, מסכימה עם כל מילה.

    השבמחק
  9. מאוד מרגש, ומראה בדיוק מדוע התיעוד חשוב.
    בחלקים של הכרמל היום היער הירוק ניבט מהתמונות, בלעדיהן קשה היה לדמיין את כל הירוק הזה ולנסות להחזירו.
    ובנימה אופטימית, טו בשבט הקרוב יהיה המושקע ביותר שאי פעם היה :)

    השבמחק
  10. נו?!?! מה עם קצת דפים שלך?!
    תוצרים מקסימים, אבל לא היה לי ספק, אני מכירה את המדריכה...

    השבמחק
  11. ממש מרגש.
    אני חושבת שנתת לי מימד חדש לכל הקטע של עיצובי דפים.

    השבמחק
  12. מרגש. ומצמרר אותי שהיא השתמשה בדפי תווים קרועים ןמיושנים בקצוות , זה נראה כאילו מישהו הציל את זה מהשריפה....מרגש מאד.
    ושאר הדפים מאד יפים. מאד.
    ליאור

    השבמחק
  13. וואו, איזה רשומה מרגשת, מקסים.

    השבמחק
  14. בנות- התגובות שלכן מרגשות ומראות עוד יותר מה כוחה של המילה הכתובה ועד כמה חזק כוחה של התמונה.
    זהר- אני שמחה שהחלטת להכין ליונתן אלבום. לא חשוב כמה זמן זה ייקח- חשוב שזה ייווצר.

    השבמחק
  15. רחלי, כל מילה בסלע!
    ומה שלי עובר בתקופה האחרונה בראש, אגב הסקראפריות, זה שאני לא כותבת מספיק בדפים המעוצבים. בעוד X שנים, הילדים שלי (והנכדים שלי?) בודאי ישמחו לראות את התמונות המתעדות, אבל עוד יותר יתענגו על הסיפורים הקטנים שמאחורי התמונות.
    אני כל פעם אומרת לעצמי את זה מחדש, ועדיין כמעט ולא כותבת כלום בג'ורנלינג.
    תודה על פוסט מרגש ביותר!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

Love to get comments.
TFL

הפוסטים האהובים בכל הזמנים

הבלוג מחפש דירה חדשה

וברגע שאמצא תהיו הראשונים.ות לקבל את הכתובת החדשה. מקווה שניפגש ממש ממש בקרוב, יש לי מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאא מה לשתף 💗 אוהבת, רחלי

זה רעיון!

וואו. בעצם זה כל מה מתחשק לי לכתוב. וואו- כמה זמן לא כתבתי. וואו- כמה דברים עשיתי בזמן הזה. וואו- כמה פוסטים כתבתי, אבל רק בראש (לפחות צילמתי תמונות). וואו-מאיפה מתחילים? בדרך כלל, מתחילים מההתחלה. הפעם אני מתחילה דווקא מהסוף ואברך- שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה! לזמן הקסום הזה. השבוע השקתי מגזין יצירה חדש. שמו בישראל - זה רעיון! "השקתי" אומר - חלמתי על הרעיון, העזתי לנסות ליישם (האמת, זה החלק הכי קשה), הכנתי פרזנטציות, מצאתי ספונסרים, בחרתי נושאים, תיכננתי יצירות, כתבתי, ערכתי, תפרתי אביזרי סטיילינג, הפקתי ימי צילום (רק על זה אפשר לכתוב פוסט שלם), שוב כתבתי, הוספתי, מחקתי, ניסתי לצמצם את מבחר התמונות מכמה מאות לכמה עשרות, שיניתי את הבחירה, התחרטתי, תיקנתי, ישבתי עם העורכת הגרפית, הגהות, השלמות, תיקונים של הרגע האחרון, עוד הגהות, פרסומות, שליחה לבית הדפוס, ציפייה היסטרית לראות את המוצר המוגמר, התכוננות להשקה - חשיבה, תכנון, ביצוע ו... זהו! ביום שני, בשעה 10:00 בבוקר עמדתי כולי ערוכה, מגונדרת ונרגשת להציג את המגזין בפני בעלי חנויות יצירה. למה דווקא בעלי ח

תזכורת

תזכורת שהבלוג עבר לדירה הכתומה בפרדס של תפוז, לפני חודשיים ומאז עלו לא מעט פוסטים חדשים. הנה כמה מתאבנים: עטיפה תפורה לאלבום יום הולדת הישרדות וגם כאן תפאורה נעליים מתוצרת עצמית ! פרחי אורגנזה והדרכה מיני אלבום בצורת ג'יפ יום הולדת 80 !!! ציור במשיכת מכחול סיפור כיסוי והדרכה סדנת שנות טובות קנבס מיקס מדיה כרטיסמניה הדרכה 1 כרטיסמניה הדרכה 2 אשמח לארח אתכם/ן גם בדירה החדשה. תבואו, יש שם המון ויטמינים (-: רחלי

צילי וגילי

יש לי בת דודה לא-זהה. מה זה בנות דודות לא-זהות? זה כמו תאומות לא-זהות אלא שהקשר המשפחתי הוא דרך האמהות ולא ישירות מהרחם (-: שתינו נולדנו באותה שנה בהפרש של חודש, שתינו קרויות על שם אותה הסבתא, שתינו אוהבות חברה ושתינו מאד out going. לשתינו צבע שיער טבעי (היא בלונדינית ואני שחרחורת) שלפעמים מתווספים עליו גוונים לא טבעיים (אצלי אדומים ואצלה לפי מצב הרוח) ולשתינו ילדים בגילאים קרובים. אפילו הבעלים שלנו חוגגים יום הולדת באותו התאריך!!! מכיוון שבחודש שעבר היה יום ההולדת העגול שלי, החודש הגיע תורה. בעזרתו המהירה מאד של בעלה (10 דקות אחרי שטילפנתי לבקש תמונות כבר נחתו אצלי 3 מיילים מלאי תמונות!) הכנתי לה מיני אלבום מתנה. זה לקח לי 10 שעות רצופות ושימוש נרחב בדפים שנקנו  למטרות ליטוף בלבד!!! (דף מהמם של K&Co וסט דפים וינטאג'יים שקניתי במסטיקים לפני חודש) ואם היא אי פעם תדע מה זה אומר "להשתמש בדפים שיועדו למטרות ליטוף בלבד" - היא תבין עד כמה אני באמת אוהבת אותה (תגידו אתן, היש בעולם הסקראפ קורבנות גדולים מאלה?!) וכך ניראה האלבום המוגמר (על כל התמונות ניתן להקליק להגדלה): ע

מילון מונחים לסקראפ ותודה לירון שהביאני עד הלום (-:

בסדנאות עיצוב האלבומים שאני מעבירה, אני מחלקת לתלמידות מילון מונחים מודפס, הכולל את המילים "המקצועיות" שקשורות לעיצוב אלבומים, כרטיסי ברכה ויצירות בנייר או בקיצור כל מה שנכנס תחת הכותרת - סקראפ scrap * (עיין ערך). המידע הכלול במילון זה לא הומצא על ידי (כמובן) אבל ליקטתי אותו בעצמי ובמו סבלנותי, במשך תקופה ארוכה (יותר מידי זמן פנוי אתן אומרות?...) בחלקו מרחבי הרשת, בחלקו הגדול מהתנסות אישית ובחלקו מהוראות היצרנים השונים. אחת לכמה ימים אני רואה בפורומים השונים בנות חדשות שנכנסות עם "אני רק שאלה..." ומבקשות הסבר על מוצר כזה או אחר, או מבקשות לדעת מה משמעותו של ביטוי מקצועי מסויים, או אפילו מה ההבדל בין מוצרים דומים של יצרנים שונים... שאלות פשוטות והגיוניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב (וזה משמח כי זה אומר שעוד בנות רבות מצטרפות למעגל המשוגעות לדבר, ותמיד עדיף להיות משוגעות ביחד...) אז לטובת כל השואלות והשאלות החדשות אני מפסטסת (כן, המצאתי מילה שמשמעותה: מעלה פוסט) את מילון המונחים שהכנתי. מכיוון שהוא ארוך מדי לפוסט אחד אחלק אותו לכמה חלקים: א'-ד', ה'-מ', נ&