דילוג לתוכן הראשי

ספר שמן - הקרב על הכריכה

כשהתנדבתי ליצור את כריכת הספר השמן - שניתן לדפי, אחר כבוד, לכבוד יום הולדתה שיחול בעוד כמה ימים אבל נחגג בשמחה רבה כבר בשבוע שעבר - לא היה לי בראש שום רעיון מיוחד, חשבתי שאחתוך קרטון ואצפה בנייר, אוסיף קישוטים וזהו, בערך. אז זהו, שלא!

אבל התחלתי מהאמצע. בעצם, הסיפור מתחיל כמה ימים קודם, כשגעגועי לתפירה+ כמה שיחות על הא ועל דא שכאלה, הובילו אותי להחלטה לתפור לדפי חצאית כמתנת יום ההולדת. בחרתי בבד טריקו בצבע חום-שוקולד, עם דוגמת תחרה מעט שקופה ובעת שחיפשתי בד לבטנה, גיליתי כל מיני בדים מעניינים נוספים וכך נולדו להם כמה רעיונות:
הראשון - לבחור לבטנה בד שהוא יפה בפני עצמו ולעשות את החצאית דו-צדדית.
והשני - לרכוש בד דמוי עור, שגיליתי בחנות, למטרות סקראפיות כגון כריכת הספר השמן וחיתוך קישוטים (אני רק צריכה לקנות תבניות חיתוך לקאטל המסכן שלי ששוכב לו בחושך ומחכה שישתמשו בו).
אחרי שעה וחצי של לבטים ושיגוע המוכרת הכל כך מקסימה (חנות "פשתן" בכפר סבא. בדים, סריגה, סרטים, כפתורים... בקיצור- גן עדן). בחרתי בבד טריקו ירוק בעל דוגמה זהה לבד החום. הוספתי ובחרתי גומי חום למותניים ותחרה חומה למכפלת... רק כדי להגיע הביתה, להתחרט על הגוון ולחזור לחנות לקנייה מחודשת של גומי ותחרה בצבע קרם. ככה זה, כשיש המון מבחר בחנות והמון רצון-טוב בלב לקלוע לטעם של בעלת יום ההולדת, אפילו תהליך פשוט כמו בחירת גומי - הופך להיות מסובך.
כשרציתי לשרטט את הגיזרה גיליתי שאין לי נייר פרגמנט, אז לקחתי נייר אריזת מתנות ושרטטתי עליו. רק כשסיימתי לשרטט והפכתי לרגע את הנייר, שמתי לב לדוגמה המסטיקית שלו:



מקריות או יד מכוונת? לאלוהים הפתרונים (-:


והנה תקריב של הבד הירוק, אפשר לראות את דוגמת התחרה:


בתהליך תפירת הסרטים על המכפלת:


מקופל, מגוהץ, ארוז ומכן למסירה (התגית, כצפוי, במשיכת מכחול אחת על רקע החתמות סקראפיות):

והחצאית "על" דוגמנית הבית, מהצד החום:
ומזוית אחרת (המכפלת אלכסונית ולכן התחרה שתפורה לצד הירוק נחשפת מתחת):


ומהצד הירוק (תוך הדגמת אפשרויות לבישה נוספות):


כשסיימתי לתפור את החצאית, התפנתי להכין את כריכת הספר השמן. במקור, כאמור, היה לי תכנון אחר, אבל החיים הם מה שקורה בזמן שעושים תוכניות אחרות -וכך, הגעתי להתנסות בתפירת כריכה (מי שקורא את המשפט האחרון עלול להתרשם שיש לי המון נסיון ביצירת כריכות ו/או ספרים שמנים בטכניקות אחרות, אבל האמת היא שעד לאותו הרגע הייתי בתולת ספר שמן ובתולת כריכות בעת ובעונה אחת, כך שזו הפעם היתה הפעם הראשונה שלי בשניהם).
ואז התחלתי את מה ששעתיים אח"כ התברר כ"קרב על הכריכה"...
ובכן, חתכתי ריבועי בד דמוי עור מעט גדולים ממידת הכריכה המתוכננת ועל אחד מהם תיפרתי את שמה, ביד חופשית.
וכאשר אני כותבת " ביד חופשית " כוונתי, אשכרה, ביד חופשית.
מעולם לא תיפרתי עבודות טלאים מאיזשהו סוג (אולי כי מעולם לא עסקתי בטלאים) ואין לי בבית את הציוד הדרוש לכך (למיטב הבנתי קיימת רגל מיוחדת למכונת התפירה), אז פשוט הורדתי את רגל ההולכה של המכונה לגמרי ובאומץ לב שאפשר להשוות אותו רק לטיפשות גדולה, הובלתי את ה"דף" כראות עיניי.
ואז הבנתי את המשפט האלמותי "קשה באימונים- קל בקרב!" ו"מי שלא מתאמן - שלא יתלונן" (תוספת שלי). כי בלי רגל שמצמידה את הבד למכונה (בעיקר כשמדובר בבד מחליק כל-כך ובמיוחד שלא טרחתי לתכנן או לסמן לי את האותיות על הבד) אין המון קשר בין הרצונות שלי לתפור בגודל מסויים ובמקום מסויים לבין המקומות אליהם מטייל הבד ולתוצאה הסופית.
מצד שני - יצא לא רע, אז אולי עליתי על פטנט...
את העלים קרעתי מקארדסטוק ירוק ותפרתי לכריכה, אבל הפעם הפגנתי תושייה בעת קרב והשתמשתי בדבק סטיק שמתאים להדבקת נייר, עץ ובד וכך הצלחתי למנוע את "בריחת" העלים למרות שהבד ברח גם ברח ממכונת התפירה. תוך דבקות עילאית במטרה, תפרתי גם סלסולים ורצועות בד מודפסות בכיתובים סנטימנטליים (נדמה לי שזה של 7 gypsies), נעצתי פרחי בד וסרט סאטן, הדבקתי כמה אבני זכוכית  תפרתי את שני חלקי הכריכה אחד אל השני עם קרטון אפור בינהם. לסיום מרחתי סטיקלס:


אחרי שדפי קיבלה את הכריכה והדפים, ניקבנו את הכל, השחלנו טבעות ויצא ספר שמנמן ומתוק (ותודה לדפי, צלמת הבית):

אצל קשת ויעל קיפודים תוכלו לראות את הדפים שהן הכינו לספר הזה.
ואצל דפי עצמה תוכלו לראות את המתנות הנוספות.

לא פוסט מצחיק, אבל מה מצחיק בפעם הראשונה?! (לפחות לא כאב!)
רחלי

תגובות

  1. כל הכבוד על ההשקעה
    יופי של כריכה
    והחצאית מקסימה ומתאימה לדפי

    השבמחק
  2. ידך בכל. מוכשרת שכמוך!

    השבמחק
  3. החצאית נהדרת והכריכה יפהפיה. אחלה מתנה!
    כייף לדפי שזכתה לחברה מוכשרת כמוך...

    השבמחק
  4. הכריכה יצאה יפה מאוד, וכל הכבוד לך על הנחישות ורוח ההתנדבות על הפעם הראשונה!

    אבל אבל אבל - אני התאהבתי בחצאית הנהדרת הזאת! שהצילומים לא מראים כלום ממנה! היא פשוט מהממת משני הצדדים שלה! והתחרה למטה - כל כך וואו...ובכלל זה מגניב שצד רחד הוא סימטרי, וצד שני א-סימטרי אבל צד אחד לא מפריע לשני - ואני אומרת וואו!!!

    השבמחק
  5. איזה יופי של פוסט - מתה על הכתיבה שלך !
    ואיזה מתנות מושקעות - כל הכבוד לך ! יצאה חצאית מהממת, וכריכה עוד יותר :-)

    השבמחק
  6. הכל מקסים, ובאמת במקרה הזה התמונות לא מעבירות מספיק טוב, כי הכריכה שמנמנה כזאת, ולא רואים את זה בכלל! :-))) וגם החצאית- היא פשוט נהדרת, והרבה יותר יפה מאשר בתמונות!!

    השבמחק
  7. הצילומים לא מעבירים את היופי של החצאית הזו, היא כ"כ יפה!!!

    והכריכה לספר השמן- בשביל פעם ראשונה בים את שוחה יפה מאוד :-)

    השבמחק
  8. הצילומים ממש עושים עוול לחצאית כל כך מיוחדת!! אהבתי מאוד, כל הכבוד על ההשקעה לספר שמן, זה ממש יצא מקסים.

    השבמחק
  9. את אמיצת לב ומדהימה. שוב תודה! גרמת לי להעריך את התוצרים עוד יותר! הולכת להריח אותם שוב לוודא שלא נשארו טיפות זיעה(((:

    השבמחק
  10. הכריכה פשוט מדהימה!!!איזה כיף שיש כאלו חברות טובות ואוהבות.

    השבמחק
  11. יצא מקסים ביותר, גם הכריכה של הספר השמן וגם החצאית.
    ואין ספק, בנייר האריזה עם המסטיקים היתה יד מכוונת....:-))))

    השבמחק
  12. איזה מתנות שוות, הכל כל כך מלא השקעה ומחשבה.
    לנו יש נייר אריזה כזה בסופר, אז כל פעם שאני צריכה לארוז מתנה, אני קופצת לשם (תמיד יש לי סטוקים בבית, חוץ מכשצריך).
    אני לא מורידה את הרגל של מכונת התפירה לגמרי, אלא מרימה אותה, ואז הבד (או הנייר) לא מוחזק על ידה. אני גם מציירת על הצד האחורי את הדוגמא שאני רוצה, ואז תופרת והופכת.
    מזל טוב לדפי!

    השבמחק
  13. דווקא די מצחיק :)
    כל הכבוד על ההתמדה, התוצאות פשוט מדהימות. עכשיו קצת חבל לי שלא ראיתי את החצאית בלייב השבוע..
    מאמצת את המשפט המעולה "החיים הם מה שקורה בזמן שעושים תוכניות אחרות"!

    השבמחק
  14. מסכימה עם קודמותיי.... התמונות לא מראות חצי מהיופי של החצאית המקסימה הזו, וגם לא של הספר השמנמן והיפה....
    שיחקת אותה!

    השבמחק
  15. חצאית מקסימה ועוד דו צדדית, לא ידעתי שאת גם תופרת :o))
    והכריכה לספר השמן יצאה מאד מקורית ומיוחדת כיאה לילדת היום הולדת !

    השבמחק
  16. וואו!!! החצאית מ-ש-ג-ע-ת!!!!!!!
    והכריכה יצאה לך יפהפייה :):)
    אני בעד התפירה ביד חופשית - יצא מהמם! :):)

    השבמחק
  17. החצאית משגעת
    ראיתי בבלוג של דפי והתקנאתי לי מאוד
    (בעיקר במידה, אבל באופן כללי בחצאית)
    משהו-משהו

    השבמחק
  18. התוצרים משגעים והכתיבה שלך עוד יותר
    כל הכבוד על הדבקות במשימה ויכולת האילתור בשעת לחץ.

    התוצאה מדהימה בעיני.
    ואני עם הרגל המיוחדת עדיין לא הידעתי לעשירית מזה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

Love to get comments.
TFL

הפוסטים האהובים בכל הזמנים

הבלוג מחפש דירה חדשה

וברגע שאמצא תהיו הראשונים.ות לקבל את הכתובת החדשה. מקווה שניפגש ממש ממש בקרוב, יש לי מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאא מה לשתף 💗 אוהבת, רחלי

זה רעיון!

וואו. בעצם זה כל מה מתחשק לי לכתוב. וואו- כמה זמן לא כתבתי. וואו- כמה דברים עשיתי בזמן הזה. וואו- כמה פוסטים כתבתי, אבל רק בראש (לפחות צילמתי תמונות). וואו-מאיפה מתחילים? בדרך כלל, מתחילים מההתחלה. הפעם אני מתחילה דווקא מהסוף ואברך- שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה! לזמן הקסום הזה. השבוע השקתי מגזין יצירה חדש. שמו בישראל - זה רעיון! "השקתי" אומר - חלמתי על הרעיון, העזתי לנסות ליישם (האמת, זה החלק הכי קשה), הכנתי פרזנטציות, מצאתי ספונסרים, בחרתי נושאים, תיכננתי יצירות, כתבתי, ערכתי, תפרתי אביזרי סטיילינג, הפקתי ימי צילום (רק על זה אפשר לכתוב פוסט שלם), שוב כתבתי, הוספתי, מחקתי, ניסתי לצמצם את מבחר התמונות מכמה מאות לכמה עשרות, שיניתי את הבחירה, התחרטתי, תיקנתי, ישבתי עם העורכת הגרפית, הגהות, השלמות, תיקונים של הרגע האחרון, עוד הגהות, פרסומות, שליחה לבית הדפוס, ציפייה היסטרית לראות את המוצר המוגמר, התכוננות להשקה - חשיבה, תכנון, ביצוע ו... זהו! ביום שני, בשעה 10:00 בבוקר עמדתי כולי ערוכה, מגונדרת ונרגשת להציג את המגזין בפני בעלי חנויות יצירה. למה דווקא בעלי ח

תזכורת

תזכורת שהבלוג עבר לדירה הכתומה בפרדס של תפוז, לפני חודשיים ומאז עלו לא מעט פוסטים חדשים. הנה כמה מתאבנים: עטיפה תפורה לאלבום יום הולדת הישרדות וגם כאן תפאורה נעליים מתוצרת עצמית ! פרחי אורגנזה והדרכה מיני אלבום בצורת ג'יפ יום הולדת 80 !!! ציור במשיכת מכחול סיפור כיסוי והדרכה סדנת שנות טובות קנבס מיקס מדיה כרטיסמניה הדרכה 1 כרטיסמניה הדרכה 2 אשמח לארח אתכם/ן גם בדירה החדשה. תבואו, יש שם המון ויטמינים (-: רחלי

צילי וגילי

יש לי בת דודה לא-זהה. מה זה בנות דודות לא-זהות? זה כמו תאומות לא-זהות אלא שהקשר המשפחתי הוא דרך האמהות ולא ישירות מהרחם (-: שתינו נולדנו באותה שנה בהפרש של חודש, שתינו קרויות על שם אותה הסבתא, שתינו אוהבות חברה ושתינו מאד out going. לשתינו צבע שיער טבעי (היא בלונדינית ואני שחרחורת) שלפעמים מתווספים עליו גוונים לא טבעיים (אצלי אדומים ואצלה לפי מצב הרוח) ולשתינו ילדים בגילאים קרובים. אפילו הבעלים שלנו חוגגים יום הולדת באותו התאריך!!! מכיוון שבחודש שעבר היה יום ההולדת העגול שלי, החודש הגיע תורה. בעזרתו המהירה מאד של בעלה (10 דקות אחרי שטילפנתי לבקש תמונות כבר נחתו אצלי 3 מיילים מלאי תמונות!) הכנתי לה מיני אלבום מתנה. זה לקח לי 10 שעות רצופות ושימוש נרחב בדפים שנקנו  למטרות ליטוף בלבד!!! (דף מהמם של K&Co וסט דפים וינטאג'יים שקניתי במסטיקים לפני חודש) ואם היא אי פעם תדע מה זה אומר "להשתמש בדפים שיועדו למטרות ליטוף בלבד" - היא תבין עד כמה אני באמת אוהבת אותה (תגידו אתן, היש בעולם הסקראפ קורבנות גדולים מאלה?!) וכך ניראה האלבום המוגמר (על כל התמונות ניתן להקליק להגדלה): ע

מילון מונחים לסקראפ ותודה לירון שהביאני עד הלום (-:

בסדנאות עיצוב האלבומים שאני מעבירה, אני מחלקת לתלמידות מילון מונחים מודפס, הכולל את המילים "המקצועיות" שקשורות לעיצוב אלבומים, כרטיסי ברכה ויצירות בנייר או בקיצור כל מה שנכנס תחת הכותרת - סקראפ scrap * (עיין ערך). המידע הכלול במילון זה לא הומצא על ידי (כמובן) אבל ליקטתי אותו בעצמי ובמו סבלנותי, במשך תקופה ארוכה (יותר מידי זמן פנוי אתן אומרות?...) בחלקו מרחבי הרשת, בחלקו הגדול מהתנסות אישית ובחלקו מהוראות היצרנים השונים. אחת לכמה ימים אני רואה בפורומים השונים בנות חדשות שנכנסות עם "אני רק שאלה..." ומבקשות הסבר על מוצר כזה או אחר, או מבקשות לדעת מה משמעותו של ביטוי מקצועי מסויים, או אפילו מה ההבדל בין מוצרים דומים של יצרנים שונים... שאלות פשוטות והגיוניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב (וזה משמח כי זה אומר שעוד בנות רבות מצטרפות למעגל המשוגעות לדבר, ותמיד עדיף להיות משוגעות ביחד...) אז לטובת כל השואלות והשאלות החדשות אני מפסטסת (כן, המצאתי מילה שמשמעותה: מעלה פוסט) את מילון המונחים שהכנתי. מכיוון שהוא ארוך מדי לפוסט אחד אחלק אותו לכמה חלקים: א'-ד', ה'-מ', נ&