דילוג לתוכן הראשי

מילון מונחים לסקראפ ס' - ת'

כמו שחדות העין הבחינו, כתבתי שתי הגדרות סותרות לבראדים וגם בניטים כתבתי הגדרה שחצייה הראשון ניטים וחציה השני בראדים (זה לא כי טעיתי, מה פתאום?! זו פשוט בדיקת עירנות...)
תיקנתי את ההגדרות. שימו לב להסבר בהגדרת הנטים כעת, הוא קצת שונה או ליתר דיוק מרחיב מעט מעבר לשימוש הנוכחי של המילה.
ולמי שביקשה לדעת איזה דיו מתאים לשקפים - אני מפנה אותך להגדרות של דיו הבריליאנס והסטאזון.
***
וכעת נמשיך:
ס'

סווירלס - Swirlies
דוגמה של סלסולים. נעשית בד"כ , בעזרת חותמת* אבל ממש לא מחייב.
סלסולים שהחתמתי על בריסטול הבסיס של הכרטיס. 
סלסולים שציירתי ביד חופשית וגזרתי במספריים
סטאק - Stack
ניירות מדוגמים* או קארדסטוקים* שמגיעים בחבילות מחוברות של 24, 48, 72 או יותר דפים.

סילסולים - Swirlies
ע"ע: סווירלס

סיכות מתפצלות - Brads
כמו הסיכות המשרדיות (יש הקוראים להן: פין פציל), רק במגוון של צבעים וצורות. משמשות לחיבור אלמנטים ושכבות אחת לשנייה ולקישוט בזכות רגלי המתכת הרכה שלהן, היכולות להתפצל לשני כיוונים שונים ובכך לקבע את הסיכה. הקיבוע נעשה ע"י החדרת הסיכה דרך חור קטן ופיצול רגליי הסיכה מאחור.

סיילנט סטר - Silent Setter
מכשיר לקיבוע לולאות מתכת (eyelets)* של חברת פרובו קראפט, לא מרעיש (ומכאן שמו) אין צורך בפטיש, יכול לקבע לולאות גם במרכז עמוד גדול (להבדיל, למשל, מהקרופ-א-דייל*)

סכין חיתוך - Graphic Knife
פריט חובה. מאפשר חיתוך הנייר בצורה ישרה ומדוייקת ללא מעיכת השוליים. יש המעדיפות סכין יפני רגיל (צר או רחב) ויש המעדיפות סכין גרפיקאים בעל זוית חדה יותר בקצה הלהב, ידוע גם בשמות: סְקַלְפֶּל ו- D400, אישית אני אוהבת סכין אולפה (נראה כמו סכין יפי רחב אבל יותר חד ויותר מסיבי).



ספר שמן - Chunky Book
יצירה משותפת של מספר יוצרות (לא מחייב מתחום מסוים). בוחרים נושא לספר (למשל : ציפורים, מוזיקה, קשתות וכד') וכל אחת יוצרת דף אחד שמצדו הקדמי הוא מעוצב בהתאם לנושא ומצדו השני כתובים פרטי היוצרת ומשכפלת אותו כמספר המשתתפות.
מישהי אחת אוספת את העמודים של כולן וכורכת אותם יחד ובסופו של דבר כל אחת מקבלת ספר אמנותי מלא השראה. הוא נקרא "ספר שמן", מכיון שנותנים דגש מיוחד על קישוטים תלת-מימדיים שמשמינים אותו. 
התמונה מהבלוג phizzychick

סרגל מתכת - Metal Ruller
פריט חובה. אליו מצמידים את להב סכין החיתוך בעת החיתוך. שומר שהסכין יחתוך את הנייר בקו ישר (ולא את האצבעות).

סרגל פלסטיק - Plastic Ruller
סרגל פשוט. מסוכן מאד לשימוש עם סכין חיתוך מכיוון שהסכין יכול "להחליק" עליו בקלות ולחתוך את האצבעות.

סרגל קירוע - Paper Tearing Ruler
סרגל מתכת בעל 2 דוגמאות זיג-זג שונות המאפשרות שליטה ובחירת דוגמה בעת קריעת הנייר. מסייע גם ליצירת מאטינג* הגדול מהתמונה ב-2 מ"מ.
ע'
עט ג'ל - Gel Pen
קיים בעוביים שונים, ונמכר בסטים או בבודדים. הג'ל אינו נספג בדף ולכן שומר על הצבע והגימור המקורי של הג'ל. על פי רב מתאים לכתיבה גם על דפים כהים מאד.
פ'

פאנץ' - Paper Punch/Punch
מנקב צורות. מחורר את הנייר בהתאם לדוגמא הספציפית של כל מנקב. יש לשים לב לעובי הנייר המומלץ לכל סוג של מנקב (בד"כ טווח המשקל המתאים יהיה כתוב על האריזה). בנוסף למוטיבים הרגילים המגיעים במגוון רחב של גדלים וצורות, קיימים מנקבי פינות המשמשים למתן צורה דקורטיבית לפינת הנייר וכן ליצירת פסי נייר דמויי תחרה, ומנקבי בורדרים היוצרים פסי נייר בגימורים שונים.

פייפר פיסינג - Paper piecing
טכניקה של עבודת טלאים בנייר. במקורה מדובר בטכניקה שימשה לייצוב בדים בתהליך תפירת הקווילט (עבודת הטלאים)/

הרעיון הוא ליצור קישוטים ייחודיים לעיצוב האלבום או הכרטיס.
חותכים את חלקי הדוגמה מניירות שונים ומדביקים אותם חזרה יחד, אחד על השני לקבלת התמונה /הדוגמה המלאה.
2 עבודות שלי שבוצעו בטכניקת הפייפר פיסינג:






צ'

צ'יפ בורדים - Chipboard
חיתוכי קרטון עבה, מודפסים או חלקים. ניתן להשתמש כמו שהם או לצבוע, להדביק ניירות וקישוטים, לחורר ועוד. מיועדים לקישוט הדף.

צבעי עיפרון - Color Pencil
מיועדים לצביעת החתמות. במידה ומשתמשים באקוורל (עפרונות נמסים במים) יש להחתים עם דיו dye* כדי שהפיגמנט לא ימרח עם מגע המים או לסגור את הדיו בתהליך האמבוסינג*.


ק'

קאטלבאג - Cuttle bug
מכשיר לחיתוך והבלטה של ניירות ובדים. פעולתו מזכירה מכונת פסטה. בעל תבניות חיתוך והבלטה ייעודיות הנרכשות בנפרד. עובד יפה גם עם תבניות חיתוך של חברות אחרות אבל אז יש לשים לב לעובי התבנית ולשנות את משטחי הלחיצה בהתאם.
קארדסטוק - Cardstock
סוג של בריסטול/קרטון בעובי 120-300 גר', מודפס או חלק או בעל טקסטורה מצד אחד או משני צדדיו, בגודל 30*30 או 20*20 ס"מ. נטול חומצה* ולגינין*.

קישוטונים - Embelishment
שם כולל לקישוטים מוכנים או בהכנה עצמית להוספה על הדף המעוצב.

קרופ-א-דייל - Crop-A-Dile
מכשיר לקיבוע ניטים* ולחירור משטחים כגון:דף, קרטון, דיסקים וכדומה). לצורך קיבוע ניטים: משחילים הניט דרך החור ואז מועכים אותו כך שהחלק האחורי שלו משתטח ומקבע את הניט לדף. מגיע בצבע ירוק (אריזה +ניטים) או ורוד (אריזה פשוטה ללא ניטים) .
ר'

רב-און - Rub On
מדבקות מתגרדות. מגרדים אותן על הנייר או האלמנט הרצוי (בדרך כלל בעזרת מקל של ארטיק שמצורף לדף המדבקות), מסירים בעדינות את דף המדבקה וזהו, הדוגמה עברה לאלמנט! (השימוש הוא חד פעמי).
ש'

שמרדפים - Page Protector
כיסי ניילון נטולי חומצה, לשמירה אופטימלית על עמודי אלבום כיסים* ולכן תואמים בגודלם למידות האלבום הסטנדרטיות. ניתנים לרכישה במארזים קטנים (בד"כ 10 יחידות) לצורך הוספה לאלבום (מעבר לשמרדפים שנמצאים בתוך האלבום).

שקף מודפס - Transparency/Acetate
שקף עבה בגודל 30*30 ס"מ בד"כ, מעוטר בהדפסה על כל או חלק משטחו. משמש כתוספת לדף המדוגם ומאפשר מראה אינטראקטיבי (העמוד ניראה שונה עם השקף או בלעדיו). ניתן ליצור לבד ע"י שימוש בדיו יבש*, אלכוהולי *או סטזאון*
ת'
(-:

תוצרת הארץ - Made in Israel
מותג ישראלי מבית מסטיקים ורחלי גזית (להלן-אני) המייצר מדבקות של אותיות וכיתובים מקטיפה לעיצוב אלבומים וכרטיסי ברכה.

יתרונן של המדבקות שבדקות הראשונות לאחר הדבקתן, ניתן להרים אותן ולתקן  את מיקום ההדבקה. לאחר מכן הן נצמדות ולא ניתן להסירן.
מגיעות במגוון רחב של צבעים ובפונטים שונים. ניתנות לרכישה בחנות מסטיקים.

תגובות

  1. מילון מעשיר מאין כמוהו,תודה וכל הכבוד

    השבמחק
  2. חייבים למצוא משהו בת' בשביל השלמות... אבל זה פשוט גדול, אין עלייך !!! תודה ענקית.

    השבמחק
  3. שיחקת אותה!!!
    איזה יופי של מילון, מורידה את הכובע!

    השבמחק
  4. עכשיו אני יכולה למות בשקט.

    רחלי, את אדירה כרגיל:)

    אני יודעת שכל מי שמתחילה בתחום תוכל להנות מהפוסטים המשובחים האלה, ולגמרי ללמוד מה כדאי ומה פשוט לא..:)

    השבמחק
  5. את נהדרת את !!
    ליאור ♥

    השבמחק
  6. יש לי ! יש לי! יש לי!!!
    באות ת'- תיפורים. מה שעושים בעזרת עטי הג'ל האהובים עלי כ"כ....
    עכשיו, תמרי, אפשר למות בשקט...
    ליאור

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

Love to get comments.
TFL

הפוסטים האהובים בכל הזמנים

הבלוג מחפש דירה חדשה

וברגע שאמצא תהיו הראשונים.ות לקבל את הכתובת החדשה. מקווה שניפגש ממש ממש בקרוב, יש לי מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאא מה לשתף 💗 אוהבת, רחלי

זה רעיון!

וואו. בעצם זה כל מה מתחשק לי לכתוב. וואו- כמה זמן לא כתבתי. וואו- כמה דברים עשיתי בזמן הזה. וואו- כמה פוסטים כתבתי, אבל רק בראש (לפחות צילמתי תמונות). וואו-מאיפה מתחילים? בדרך כלל, מתחילים מההתחלה. הפעם אני מתחילה דווקא מהסוף ואברך- שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה! לזמן הקסום הזה. השבוע השקתי מגזין יצירה חדש. שמו בישראל - זה רעיון! "השקתי" אומר - חלמתי על הרעיון, העזתי לנסות ליישם (האמת, זה החלק הכי קשה), הכנתי פרזנטציות, מצאתי ספונסרים, בחרתי נושאים, תיכננתי יצירות, כתבתי, ערכתי, תפרתי אביזרי סטיילינג, הפקתי ימי צילום (רק על זה אפשר לכתוב פוסט שלם), שוב כתבתי, הוספתי, מחקתי, ניסתי לצמצם את מבחר התמונות מכמה מאות לכמה עשרות, שיניתי את הבחירה, התחרטתי, תיקנתי, ישבתי עם העורכת הגרפית, הגהות, השלמות, תיקונים של הרגע האחרון, עוד הגהות, פרסומות, שליחה לבית הדפוס, ציפייה היסטרית לראות את המוצר המוגמר, התכוננות להשקה - חשיבה, תכנון, ביצוע ו... זהו! ביום שני, בשעה 10:00 בבוקר עמדתי כולי ערוכה, מגונדרת ונרגשת להציג את המגזין בפני בעלי חנויות יצירה. למה דווקא בעלי ח

תזכורת

תזכורת שהבלוג עבר לדירה הכתומה בפרדס של תפוז, לפני חודשיים ומאז עלו לא מעט פוסטים חדשים. הנה כמה מתאבנים: עטיפה תפורה לאלבום יום הולדת הישרדות וגם כאן תפאורה נעליים מתוצרת עצמית ! פרחי אורגנזה והדרכה מיני אלבום בצורת ג'יפ יום הולדת 80 !!! ציור במשיכת מכחול סיפור כיסוי והדרכה סדנת שנות טובות קנבס מיקס מדיה כרטיסמניה הדרכה 1 כרטיסמניה הדרכה 2 אשמח לארח אתכם/ן גם בדירה החדשה. תבואו, יש שם המון ויטמינים (-: רחלי

צילי וגילי

יש לי בת דודה לא-זהה. מה זה בנות דודות לא-זהות? זה כמו תאומות לא-זהות אלא שהקשר המשפחתי הוא דרך האמהות ולא ישירות מהרחם (-: שתינו נולדנו באותה שנה בהפרש של חודש, שתינו קרויות על שם אותה הסבתא, שתינו אוהבות חברה ושתינו מאד out going. לשתינו צבע שיער טבעי (היא בלונדינית ואני שחרחורת) שלפעמים מתווספים עליו גוונים לא טבעיים (אצלי אדומים ואצלה לפי מצב הרוח) ולשתינו ילדים בגילאים קרובים. אפילו הבעלים שלנו חוגגים יום הולדת באותו התאריך!!! מכיוון שבחודש שעבר היה יום ההולדת העגול שלי, החודש הגיע תורה. בעזרתו המהירה מאד של בעלה (10 דקות אחרי שטילפנתי לבקש תמונות כבר נחתו אצלי 3 מיילים מלאי תמונות!) הכנתי לה מיני אלבום מתנה. זה לקח לי 10 שעות רצופות ושימוש נרחב בדפים שנקנו  למטרות ליטוף בלבד!!! (דף מהמם של K&Co וסט דפים וינטאג'יים שקניתי במסטיקים לפני חודש) ואם היא אי פעם תדע מה זה אומר "להשתמש בדפים שיועדו למטרות ליטוף בלבד" - היא תבין עד כמה אני באמת אוהבת אותה (תגידו אתן, היש בעולם הסקראפ קורבנות גדולים מאלה?!) וכך ניראה האלבום המוגמר (על כל התמונות ניתן להקליק להגדלה): ע

מילון מונחים לסקראפ ותודה לירון שהביאני עד הלום (-:

בסדנאות עיצוב האלבומים שאני מעבירה, אני מחלקת לתלמידות מילון מונחים מודפס, הכולל את המילים "המקצועיות" שקשורות לעיצוב אלבומים, כרטיסי ברכה ויצירות בנייר או בקיצור כל מה שנכנס תחת הכותרת - סקראפ scrap * (עיין ערך). המידע הכלול במילון זה לא הומצא על ידי (כמובן) אבל ליקטתי אותו בעצמי ובמו סבלנותי, במשך תקופה ארוכה (יותר מידי זמן פנוי אתן אומרות?...) בחלקו מרחבי הרשת, בחלקו הגדול מהתנסות אישית ובחלקו מהוראות היצרנים השונים. אחת לכמה ימים אני רואה בפורומים השונים בנות חדשות שנכנסות עם "אני רק שאלה..." ומבקשות הסבר על מוצר כזה או אחר, או מבקשות לדעת מה משמעותו של ביטוי מקצועי מסויים, או אפילו מה ההבדל בין מוצרים דומים של יצרנים שונים... שאלות פשוטות והגיוניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב (וזה משמח כי זה אומר שעוד בנות רבות מצטרפות למעגל המשוגעות לדבר, ותמיד עדיף להיות משוגעות ביחד...) אז לטובת כל השואלות והשאלות החדשות אני מפסטסת (כן, המצאתי מילה שמשמעותה: מעלה פוסט) את מילון המונחים שהכנתי. מכיוון שהוא ארוך מדי לפוסט אחד אחלק אותו לכמה חלקים: א'-ד', ה'-מ', נ&