דילוג לתוכן הראשי

כרטיס מחשב נייד - Laptop card

For the English version, please scroll down
לבר המצווה של האחיין שלי, שברתי את הראש איזה כרטיס להכין לו. כל כך שברתי, שבבוקר האירוע עדיין לא היה לי כרטיס. חפרתי באינטרנט אבל כל מה שמצאתי נשא אופי דתי שמתאים לעליה לתורה (שהייתה כבר) ולא למסיבה עצמה שבה בנוסף לכרטיס ברכה רציתי לתת כסף כמתנה.
ואז, בעודי יושבת חסרת אונים מול המחשב - נפל האסימון: המחשב!!! הילד, סליחה הנער, אוהב מאד לשחק במחשב.
ברגע שעלה הרעיון, הביצוע היה ממש פשוט ולמרות זאת צילמתי את השלבים לטובת מי שרוצה להכין כזה.

רמת קושי - מתחילים

חומרים: קארדסטוק אפור, טפט מתכתי כסוף, חתיכת בריסטול שחור, סיכה מתפצלת דקורטיבית (לא חובה), בריסטול לבן וטפט שקוף (לא חובה), דבק דו"צ (אני מעדיפה עכבר) ודבק דו"צ ספוגי. מחשב אמיתי (אם אתן קוראות את הפוסט - סימן שיש לכן).

For my nephews' Bar Mitzvah after party, I wanted to make a cool and unique card in which I can put the money (gift fee) in addition to my greetings.
Since the boy, sorry- the young man- loves to play on the computer I decided to shape the card like a laptop.
The execution was really simple, yet I took some pictures and I'm writing down the steps for those of you who might want to make one:

Difficulty level - preliminary

Materials: white, gray and black cardstocks, silver metallic wallpaper, decorative brad (optional), Transparent wallpaper (optional), snail glue and double sided foam tape. Real computer (if you are riding this post- that’s a sign you have one).

1. חותכים את הקארדסטוק האפור לגודל 20*20 ס"מ.
1. Cut the gray cardstock to size 20 * 20 cm

2. מצפים צד אחד (הצד שישמש כצד החיצוני של הכרטיס) בטפט כסוף, מקשטים איך שרוצים. אני הוספתי כיתוב אדום שניראה כמו לוגו.
2. Coat the outer side of the card with silver wallpaper and decorate this side to make it look like the laptop cover. I added some red lettering (like a logo).

3. מקפלים לחצי. (רצוי ליצור שני קווי קיפול מקבילים עם רווח של 2 מ"מ בינהם כדי לתת לכרטיס נפח. מי שהשלב הזה לא ברור לה, יכולה להסתפק בקו קיפול אחד).
3. Fold the card in half by scoring it crosswise. (Advisable to score not one but two parallel fold lines with a gain of 2 mm in between them, that will give the card some volume that will be needed later on).

4. מדפיסים על הבריסטול הלבן את תמונת המקלדת (שלקחתי מכאן) בגודל 16*5.5 ס"מ (אני יודעת שזו תמונת הכפתורים של מחשב רגיל ולא של לפטופ, אבל למה להיות קטנוניים? {חוץ מהכיף, כמובן...})

4. On the white cardstock print the computer keyboards' image (which I found here) size 16 * 5.5 cm (I know it's an image of an immobile computers' keyboard and not a laptops' one, but why be petty? (Except for fun of it, of course ...})

5. מדביקים את תמונת המקלדת על בריסטול שחור וחותכים את הבריסטול השחור ב-1 מ"מ יותר גדול מהלבן, כדי שישמש כמסגרת.

5. Stick the keyboard image to a black cardstock and cut it 1 mm larger than the image, to frame it.

6. חותכים מהבריסטול הלבן מלבן (אם רוצים מעגלים את הפינות) בגודל 4.5*3 ס"מ וחותכים ל3- כפתורים כמו בתמונה. מדביקים על בריסטול שחור וחותכים שוב, מסגרת בגודל 1 מ"מ מסביב.

6. From the white cardstocks' scrapsת cut a rectangle (if you want circles the corners) size 4.5 * 3 cm and cut it into 3 sections, like my picture. Stick the sections on a black cardstock and cut it 1 mm larger than the white cutouts, to frame them.


7. מדביקים את תמונת המקלדת וכפתורי המחשב בתוך הכרטיס במחצית התחתונה (אני הוספתי גם את אותיות שמו של העלם, לתוספת עניין).
7. Glue the buttons on the keyboard image in a computer card in the bottom half. (I also embellished with the young man's name)


8. כותבים בוורד ברכה (להקפיד על פונט קריא, אותיות גדולות וברכה שניכנסת במסך ללא צורך לגלול למטה).
לוחצים על כפתור "צילום מסך" (Prt Scr SysRq)
פותחים מסמך וורד חדש ומדביקים עליו את צילום המסך (פשוט לוחצים Ctrl+v)
מתאימים את צילום המסך למידה: 17.5*9 ס"מ ומדפיסים על הבריסטול הלבן.

 8. Write your greetings on Word program. Use legible big font and notice that the text should all be seen on the screen without having to scroll down)
Press the "print screen" button (Prt Scr SysRq)
Open a new Word document and paste on the screenshot you've just created (just press Ctrl + v)
size the image to fit 17.5 * 9 cm and print it on white cardstock.
 9. חותכים את צילום המסך מהבריסטול ומצפים בטפט שקוף (לא חייבים).

10. מדביקים את צילום המסך על הכרטיס בעזרת דו"צ ספוגי (רק למטה ובצדדים) שישאר מקום לכסף.

9. cover the printed image with transparent wallpaper (not necessary)
 
10. Stick the screenshot to the card double sided foam tape (only the bottom and sides) the upper side will remain unglued for inserting the money.


11. מהקארסטוק האפור חותכים רצועה באורך כ-18 ס"מ * 2 ס"מ. מקפלים לחצי וסוגרים את הקצוות בעזרת סיכה מתפצלת (אני בחרתי סיכה בצורת תלתן כי זה שמו של הילד).
הרצועה הזו תתפוס את הכסף שיתחבא מאחורי צילום המסך.

11. Cut a gray strip about 18 cm * 2 cm. Fold in half and close the ends with a brad (I chose clover-shaped brad because that's the meaning of the child's name).
On the other side I added a red arrow and wrote - Pull.
This loop will hold the money behind the screenshot and will help pulling it out.


צד אחד
צד שני

12. אני אוהבת להכניס את הכרטיס למעטפת צלופן. כמובן שניתן להשתמש גם במעטפה אטומה, רק תדאגו שמידותיה יתאימו לכרטיס (או שתתאימו את הכרטיס למידות המעטפה).

תאמינו לי שלכתוב את ההוראות לקח הרבה יותר זמן מאשר להכין את הכרטיס...



12. I like to insert the card into a cellophane envelope. You can also use a sealed envelope, just notice its dimensions should match the card (or, you can fit the cards' size to the envelope).

Trust me when I say that writing this instructions took me much much longer than to make the card ..(-;
open

ומבחוץ:
 
close

תגובות

  1. אליפות!!! רעיון משגע וביצוע נפלא!

    השבמחק
  2. מקסים! יופי של פתרון לבני מצווה:)
    אהובה

    השבמחק
  3. רותי- עדנמאמי25 במאי 2010 בשעה 7:52

    מקסים ביותר!!!

    השבמחק
  4. אני עוקבת אחרייך כבר הרבה זמן, בדרך כלל לא מגיבה...עוד מוזר לי, אבל את פשוט מדהימה- איזה רעיונות!
    חוץ מזה אנחנו מכירות מדפי....(בערבי יצירה את עוזרת לי המון) רויטל

    השבמחק
  5. רעיון משגע!!!! תודה על ההסבר המצויין :))

    השבמחק
  6. רחלי!!!!!!!!!!!! זה משגע
    ובא לי בדיוק בזמן (אחיין שלי מתגייס בעוד שבוע וזה בול יושב עליו) - אז מראש תודה על ההסבר...הולכת להתאים לו גם...

    השבמחק
  7. איזה רעיון מעולה!
    תודה על ההסבר

    השבמחק
  8. איזה רעיון מגניב ומקורי!
    וכמובן תודה על ההסבר!

    השבמחק
  9. איזה דבר!
    מאיפה באים לך הרעיונות תגידי לי!!
    מה יהיה הסוף איתך??!
    מדהים!!
    בטח הוא יהיה בעננים!

    השבמחק
  10. יואו!!!! רעיון מ-ד-ה-י-ם!!!!!
    אני בכל פעם מתפעלת מחדש מהדברים המקוריים והמקסימים שאת עושה!!!!!!

    השבמחק
  11. יואו!!!! רעיון מ-ד-ה-י-ם!!!!!
    אני בכל פעם מתפעלת מחדש מהדברים המקוריים והמקסימים שאת עושה!!!!!!

    השבמחק
  12. דוגרים ודוגרים עד שיוצא בקלות
    רעיון מדהים
    ביצוע מדהים (ראיתי)
    ואני בטוחה שהתקבל באהבה רבה

    השבמחק
  13. רעיון מ-ע-ו-ל-ה !!!

    השבמחק
  14. או, כזה עוד לא ראיתי !
    רעיון מעולה ובצוע מקסים !

    השבמחק
  15. איזה רעיון יצירתי, וביצוע נפלא, והדרכה שווה ודודה נהדרת!!! וגם זריזה :-) מקסים!

    השבמחק
  16. כרטיס מיוחד, שונה ומקורי!
    ואחלה הדרכה. אהבתי.

    יעל

    השבמחק
  17. את יכולה להיות דודה שלי????
    מ-ק-ס-י-ם !!!!
    ליאור-חתולי8

    השבמחק
  18. איזה רעיון ענק!
    כבר אמרתי לך פעם שאת משוגעת עם קבלות נכון? מטורף הכרטיס הזה :-)

    השבמחק
  19. איזה רעיון!!!
    הכרטיס מדליק וחדשני!:)

    השבמחק
  20. כרטיס מטריף, וכל כך מושקע

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

Love to get comments.
TFL

הפוסטים האהובים בכל הזמנים

הבלוג מחפש דירה חדשה

וברגע שאמצא תהיו הראשונים.ות לקבל את הכתובת החדשה. מקווה שניפגש ממש ממש בקרוב, יש לי מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאא מה לשתף 💗 אוהבת, רחלי

זה רעיון!

וואו. בעצם זה כל מה מתחשק לי לכתוב. וואו- כמה זמן לא כתבתי. וואו- כמה דברים עשיתי בזמן הזה. וואו- כמה פוסטים כתבתי, אבל רק בראש (לפחות צילמתי תמונות). וואו-מאיפה מתחילים? בדרך כלל, מתחילים מההתחלה. הפעם אני מתחילה דווקא מהסוף ואברך- שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה! לזמן הקסום הזה. השבוע השקתי מגזין יצירה חדש. שמו בישראל - זה רעיון! "השקתי" אומר - חלמתי על הרעיון, העזתי לנסות ליישם (האמת, זה החלק הכי קשה), הכנתי פרזנטציות, מצאתי ספונסרים, בחרתי נושאים, תיכננתי יצירות, כתבתי, ערכתי, תפרתי אביזרי סטיילינג, הפקתי ימי צילום (רק על זה אפשר לכתוב פוסט שלם), שוב כתבתי, הוספתי, מחקתי, ניסתי לצמצם את מבחר התמונות מכמה מאות לכמה עשרות, שיניתי את הבחירה, התחרטתי, תיקנתי, ישבתי עם העורכת הגרפית, הגהות, השלמות, תיקונים של הרגע האחרון, עוד הגהות, פרסומות, שליחה לבית הדפוס, ציפייה היסטרית לראות את המוצר המוגמר, התכוננות להשקה - חשיבה, תכנון, ביצוע ו... זהו! ביום שני, בשעה 10:00 בבוקר עמדתי כולי ערוכה, מגונדרת ונרגשת להציג את המגזין בפני בעלי חנויות יצירה. למה דווקא בעלי ח

תזכורת

תזכורת שהבלוג עבר לדירה הכתומה בפרדס של תפוז, לפני חודשיים ומאז עלו לא מעט פוסטים חדשים. הנה כמה מתאבנים: עטיפה תפורה לאלבום יום הולדת הישרדות וגם כאן תפאורה נעליים מתוצרת עצמית ! פרחי אורגנזה והדרכה מיני אלבום בצורת ג'יפ יום הולדת 80 !!! ציור במשיכת מכחול סיפור כיסוי והדרכה סדנת שנות טובות קנבס מיקס מדיה כרטיסמניה הדרכה 1 כרטיסמניה הדרכה 2 אשמח לארח אתכם/ן גם בדירה החדשה. תבואו, יש שם המון ויטמינים (-: רחלי

צילי וגילי

יש לי בת דודה לא-זהה. מה זה בנות דודות לא-זהות? זה כמו תאומות לא-זהות אלא שהקשר המשפחתי הוא דרך האמהות ולא ישירות מהרחם (-: שתינו נולדנו באותה שנה בהפרש של חודש, שתינו קרויות על שם אותה הסבתא, שתינו אוהבות חברה ושתינו מאד out going. לשתינו צבע שיער טבעי (היא בלונדינית ואני שחרחורת) שלפעמים מתווספים עליו גוונים לא טבעיים (אצלי אדומים ואצלה לפי מצב הרוח) ולשתינו ילדים בגילאים קרובים. אפילו הבעלים שלנו חוגגים יום הולדת באותו התאריך!!! מכיוון שבחודש שעבר היה יום ההולדת העגול שלי, החודש הגיע תורה. בעזרתו המהירה מאד של בעלה (10 דקות אחרי שטילפנתי לבקש תמונות כבר נחתו אצלי 3 מיילים מלאי תמונות!) הכנתי לה מיני אלבום מתנה. זה לקח לי 10 שעות רצופות ושימוש נרחב בדפים שנקנו  למטרות ליטוף בלבד!!! (דף מהמם של K&Co וסט דפים וינטאג'יים שקניתי במסטיקים לפני חודש) ואם היא אי פעם תדע מה זה אומר "להשתמש בדפים שיועדו למטרות ליטוף בלבד" - היא תבין עד כמה אני באמת אוהבת אותה (תגידו אתן, היש בעולם הסקראפ קורבנות גדולים מאלה?!) וכך ניראה האלבום המוגמר (על כל התמונות ניתן להקליק להגדלה): ע

מילון מונחים לסקראפ ותודה לירון שהביאני עד הלום (-:

בסדנאות עיצוב האלבומים שאני מעבירה, אני מחלקת לתלמידות מילון מונחים מודפס, הכולל את המילים "המקצועיות" שקשורות לעיצוב אלבומים, כרטיסי ברכה ויצירות בנייר או בקיצור כל מה שנכנס תחת הכותרת - סקראפ scrap * (עיין ערך). המידע הכלול במילון זה לא הומצא על ידי (כמובן) אבל ליקטתי אותו בעצמי ובמו סבלנותי, במשך תקופה ארוכה (יותר מידי זמן פנוי אתן אומרות?...) בחלקו מרחבי הרשת, בחלקו הגדול מהתנסות אישית ובחלקו מהוראות היצרנים השונים. אחת לכמה ימים אני רואה בפורומים השונים בנות חדשות שנכנסות עם "אני רק שאלה..." ומבקשות הסבר על מוצר כזה או אחר, או מבקשות לדעת מה משמעותו של ביטוי מקצועי מסויים, או אפילו מה ההבדל בין מוצרים דומים של יצרנים שונים... שאלות פשוטות והגיוניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב (וזה משמח כי זה אומר שעוד בנות רבות מצטרפות למעגל המשוגעות לדבר, ותמיד עדיף להיות משוגעות ביחד...) אז לטובת כל השואלות והשאלות החדשות אני מפסטסת (כן, המצאתי מילה שמשמעותה: מעלה פוסט) את מילון המונחים שהכנתי. מכיוון שהוא ארוך מדי לפוסט אחד אחלק אותו לכמה חלקים: א'-ד', ה'-מ', נ&