דילוג לתוכן הראשי

פיצ'ולדת Pleated scarf

**for an english version kindly scroll down**


יונית המוכרת גם כפיצ'ולה היא בחורה מוכשרת. 
בזכות מארזי השי המפנקים שלה ובעיקר בזכות סדנת המארזים שהעבירה, התחלתי להתעניין במגבות כחומר גלם וכך הגעתי לתחום החיות ממגבות. אבל לא לשם כך התכנסתי כאן היום.

ליום ההולדת שלה החלטתי לתפור לה צעיף משתי סיבות עיקריות, בעצם שלוש: 1) היא לא תופרת. 2) היא נוסעת לחו"ל, אז כדי שיהיה לה חם ונעים. 3) ממש רציתי להכין את הצעיף הזה, שאת ההדרכה להכנתו מצאתי בבלוג המקסים הזה.

סיבוב שימשי ונעים בנחלת בנימין הוליד קנייה של כמה בדים, כדי שיהיו אופציות לבחירה. מכל האופציות שקניתי, החלטתי לבחור ב... (הלמות תופים):
בד שכבר היה לי בבית !
(-:

ההדרכה באתר ממש ברורה, אפילו אם לא קוראים אנגלית, כי יש יופי של תמונות. אבל, הנה כמה תמונות שצילמתי תוך כדי שתפרתי, או למען האמת, תוך כדי שסיכסכתי (נראה לי שהמצאתי מילה, אבל בחיים שלי לא השתמשתי בכל כך הרבה סיכות תפירה בפריט אחד).

מתחילים בשתי רצועות בד שמניחים אחת על השנייה, שמאל על שמאל:

אורך כל רצועה כ-3.5 מ' (!) אז צריך לגזור, בעצם 4 רצועות ולחבר כל שתיים יחד:

יוצרים קפלים ומחזקים בסיכות. ה מ ו ן סיכות:

אפשר להמשיך לקפלל (נראה לי שהמצאתי עוד מילה) כך לכל האורך או, כמו שאני עשיתי, לקפלל עד האמצע ולהתחיל מחדש מהצד השני. זה משפיע על כיוון הקפלים. אני רציתי כיוון זהה:

אמאלה' תראו את אורך הבד...

את הקצוות התחתונים קיפלתי קלפי פנים והסתרתי מתחת לתפר. בהדרכה המקורית היא השאירה אותם בחוץ.
תופרים תפר רץ לכל האורך, מכל צד (רואים בתמונה) ואח"כ עוד תפר אחד באמצע. וזהו.

והנה הוא, זרוק בנון-שלנטיות על הכורסה:


 ובקצת פחות נון שלנטיות- עלי, בעודי מצלמת במראה:
לכו, לכו לבלוג של אשלי לראות תמונות ממש יפות ואלגנטיות (אבל רק אחרי שתסיימו לקרוא (ולהגיב) אצלי) (-;
For the full tutorial go to Ashley's Blog
 

והנה הוא על יונית

הצעיף נארז בשקית ניירחומה שהוחתמה בפרפרים עליזים (מירב- תודה)
 והכרטיס שהכנתי, בהשראת עידית, חברה שלי שעוד תיחשף כאן לכשתסכים:
 

ומכיוון שאין, אין, אין חגיגה בלי, בלי, בלי, זר לראש כלת יום ההולדת - הכנתי לה זר מקשת פלסטיק ועליה פרח תחרה עבודת יד, סרט תחרה חום ועוד 3 פרחים שקניתי לגמרי לבד (-:
זוהי כריכת אלבום הברכות שדפי הכינה.

בתוך האלבום, מעטפות שקישטנו תוך כדי יום ההולדת והכנסנו אליהן את כרטיסי הברכה.
זו המעטפה שלי:

וזה החיוך שלה
look at her smile

sew a scarf, for  my friend's  birthday, for two main reasons, actually three: 1) She dosent sew.  2) She travels abroad, so to keep her warm and cozy.  3) I just had to make this scarf, whose toutorial I found on this lovely blog (Congratulations Ashely).


Packaged in a stamped brown paper bag

In addition, I made a simple and clean style greeting card 

and a head bouquet

TFL rachel

תגובות

  1. את מדהימה!!!! הצעיף משגע (שלך, כן שלך!!!) - מתנה נפלאה (-:הקשת מקסימה (אני כ"כ אוהבת את פרחי התחרה שאת יוצרת והכרטיס מתוק כ"כ ושמח

    השבמחק
  2. חחח... אין מה לומר, את מסכסת מקצועית ומקפללת עוד יותר, אבל יש לך טעות אחת - יש אנשים (אההמ.. בלי שמות...) שלמרות שהם יודעים לקרוא אנגלית, הם לא יצליחו לעשות את זה בחיים, אלא אם אצריך למולל את זה בדבק ולהחליק אח"כ בדבק טפטים ופשוט לא ציינת את זה..

    יעל.

    השבמחק
  3. הצעיף הזה סוף הדרך ! (למרות שעתיים של סיכות... חחחחח...) נהנתי ללטף אותו.
    פשוט יפהיפה ! כ הכבוד על הארגון :)
    ואהבתי גם את קשת או "זר" היומולדת !
    loolaB

    השבמחק
  4. חוץ מזה שהצעיף מקסים ותפור ע"י מקצוענית...הוא גם רך להפליא ובטוח שהפיצ'ולית תהנה ממנו בחו"ל. גם שאר ההפתעות שהכנת יפהפיות והכי כייף היה לחגוג לה ביחד!
    יום נהדר לך שניצ אהובה.

    השבמחק
  5. אוי את מגניבה!
    אהבתי+ את הצעיף, הוא היסטרי!!!
    אני בטוחה ששימחת אותה מאד!
    איזה כיף זה :)

    השבמחק
  6. קיפללת וסיכסכת וקיבלת יופי של צעיף
    האם כל מי שנוסע לחול מקבל כזה צעיף?
    מקסים מקסים מקסים

    השבמחק
  7. איזה יופי
    מסוג הפרוייקטים של-ע-ו-ל-ם- לא אעשה
    :-)

    נילי

    השבמחק
  8. ... טוב תשמעי... לא שלא הערכתי אותו מיד כשקיבלתי, אבל - אני חושבת שאני מתחילה להעריך את נושנוש (זה שמו של הצעיף בישראל ובאומות) יותר אחרי קריאת הפוסט הזה.
    ובאמת רחמנות על הקוראים שלך עם התמונות המזעזעות שלי...

    השבמחק
  9. הצעיף גאוני ועם הבד שבחרת הוא יצא מקסים! ההדרכה ברורה, אבל לר כתוב איפה משיגים את הסבלנות(:

    השבמחק
  10. משגע, אין מילים!!!! הצבעים שבחרת מדהימים בהרמוניה שנוצרה ביניהם, וכל הכבוד על הסבלנות. את פשוט נהדרת אהובתי!!!!

    השבמחק
  11. נראה שהצעיף מתיישב עליה בול!! והזר / קשת - מהמם!!!

    השבמחק
  12. הבד הזה מושלם לצעיף הזה, יצא מושלם!

    השבמחק
  13. הצעיף מקסים ובלייב אף יותר, בחרת לו בד מתאים עם צבעים משגעים, הרעיון לבחור לו בד מחליף צבעים עושה את הכל! טוב, נו, לא את הכל... גם את עשית משהו - אני חושבת שבכל הבית אין לי כמות כזו של סיכות... :-P
    הזר מתוקי ויונית נראתה איתו כל כך טוב...
    תודה על אחלה ארגון של יומולדת כייפי!

    השבמחק
  14. היי, הצעיף המושקע מאד יפה והקשת מתוקה. נחמד לראות את המתנות שלכן אחת לשנייה. מזל טוב ליונית !

    השבמחק
  15. וואו, איזה אורך של צעיף, רק בשביל לפרוש את הבד, צריך רציף רכבת ! :o))
    קנית בדים על כל מקרה שלא יחסר ואח"כ שימוש בבדים שבבית -זאת לא המצאה שלך ! :o))
    הבד עם מעברי הצבעים משגע וכך גם הצעיף עם ה"קפלות".
    הזר לראש מתוק והכרטיס מקסים!

    השבמחק
  16. איזה צעיף מטריף!
    שילוב של צבעים ומרקם, שרק גורם לי לרצות כזה אחד על הצוואר!
    מהמם!

    השבמחק
  17. צעיף מקסים . גם אצלי הוא ברשימת הפרוייקטים המתוכננים
    כנראה יחכה לחורף הבא
    תודה על הטיפים של הקיפול

    השבמחק
  18. הצעיף משגע והקטע הוא שבדיוק עשיתי שבוע שעבר אחד כזה לעצמי....אכן ים בסיכות!!!! אהבתי מאד את הבד. הקשת על הראש משגעת אף היא!!!!

    השבמחק
  19. מקסים צעיף יפיפה בקיצור הכל אהבתי

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

Love to get comments.
TFL

הפוסטים האהובים בכל הזמנים

הבלוג מחפש דירה חדשה

וברגע שאמצא תהיו הראשונים.ות לקבל את הכתובת החדשה. מקווה שניפגש ממש ממש בקרוב, יש לי מלאאאאאאאאאאאאאאאאאאא מה לשתף 💗 אוהבת, רחלי

זה רעיון!

וואו. בעצם זה כל מה מתחשק לי לכתוב. וואו- כמה זמן לא כתבתי. וואו- כמה דברים עשיתי בזמן הזה. וואו- כמה פוסטים כתבתי, אבל רק בראש (לפחות צילמתי תמונות). וואו-מאיפה מתחילים? בדרך כלל, מתחילים מההתחלה. הפעם אני מתחילה דווקא מהסוף ואברך- שהחייני וקיימני והגיעני לזמן הזה! לזמן הקסום הזה. השבוע השקתי מגזין יצירה חדש. שמו בישראל - זה רעיון! "השקתי" אומר - חלמתי על הרעיון, העזתי לנסות ליישם (האמת, זה החלק הכי קשה), הכנתי פרזנטציות, מצאתי ספונסרים, בחרתי נושאים, תיכננתי יצירות, כתבתי, ערכתי, תפרתי אביזרי סטיילינג, הפקתי ימי צילום (רק על זה אפשר לכתוב פוסט שלם), שוב כתבתי, הוספתי, מחקתי, ניסתי לצמצם את מבחר התמונות מכמה מאות לכמה עשרות, שיניתי את הבחירה, התחרטתי, תיקנתי, ישבתי עם העורכת הגרפית, הגהות, השלמות, תיקונים של הרגע האחרון, עוד הגהות, פרסומות, שליחה לבית הדפוס, ציפייה היסטרית לראות את המוצר המוגמר, התכוננות להשקה - חשיבה, תכנון, ביצוע ו... זהו! ביום שני, בשעה 10:00 בבוקר עמדתי כולי ערוכה, מגונדרת ונרגשת להציג את המגזין בפני בעלי חנויות יצירה. למה דווקא בעלי ח

תזכורת

תזכורת שהבלוג עבר לדירה הכתומה בפרדס של תפוז, לפני חודשיים ומאז עלו לא מעט פוסטים חדשים. הנה כמה מתאבנים: עטיפה תפורה לאלבום יום הולדת הישרדות וגם כאן תפאורה נעליים מתוצרת עצמית ! פרחי אורגנזה והדרכה מיני אלבום בצורת ג'יפ יום הולדת 80 !!! ציור במשיכת מכחול סיפור כיסוי והדרכה סדנת שנות טובות קנבס מיקס מדיה כרטיסמניה הדרכה 1 כרטיסמניה הדרכה 2 אשמח לארח אתכם/ן גם בדירה החדשה. תבואו, יש שם המון ויטמינים (-: רחלי

צילי וגילי

יש לי בת דודה לא-זהה. מה זה בנות דודות לא-זהות? זה כמו תאומות לא-זהות אלא שהקשר המשפחתי הוא דרך האמהות ולא ישירות מהרחם (-: שתינו נולדנו באותה שנה בהפרש של חודש, שתינו קרויות על שם אותה הסבתא, שתינו אוהבות חברה ושתינו מאד out going. לשתינו צבע שיער טבעי (היא בלונדינית ואני שחרחורת) שלפעמים מתווספים עליו גוונים לא טבעיים (אצלי אדומים ואצלה לפי מצב הרוח) ולשתינו ילדים בגילאים קרובים. אפילו הבעלים שלנו חוגגים יום הולדת באותו התאריך!!! מכיוון שבחודש שעבר היה יום ההולדת העגול שלי, החודש הגיע תורה. בעזרתו המהירה מאד של בעלה (10 דקות אחרי שטילפנתי לבקש תמונות כבר נחתו אצלי 3 מיילים מלאי תמונות!) הכנתי לה מיני אלבום מתנה. זה לקח לי 10 שעות רצופות ושימוש נרחב בדפים שנקנו  למטרות ליטוף בלבד!!! (דף מהמם של K&Co וסט דפים וינטאג'יים שקניתי במסטיקים לפני חודש) ואם היא אי פעם תדע מה זה אומר "להשתמש בדפים שיועדו למטרות ליטוף בלבד" - היא תבין עד כמה אני באמת אוהבת אותה (תגידו אתן, היש בעולם הסקראפ קורבנות גדולים מאלה?!) וכך ניראה האלבום המוגמר (על כל התמונות ניתן להקליק להגדלה): ע

מילון מונחים לסקראפ ותודה לירון שהביאני עד הלום (-:

בסדנאות עיצוב האלבומים שאני מעבירה, אני מחלקת לתלמידות מילון מונחים מודפס, הכולל את המילים "המקצועיות" שקשורות לעיצוב אלבומים, כרטיסי ברכה ויצירות בנייר או בקיצור כל מה שנכנס תחת הכותרת - סקראפ scrap * (עיין ערך). המידע הכלול במילון זה לא הומצא על ידי (כמובן) אבל ליקטתי אותו בעצמי ובמו סבלנותי, במשך תקופה ארוכה (יותר מידי זמן פנוי אתן אומרות?...) בחלקו מרחבי הרשת, בחלקו הגדול מהתנסות אישית ובחלקו מהוראות היצרנים השונים. אחת לכמה ימים אני רואה בפורומים השונים בנות חדשות שנכנסות עם "אני רק שאלה..." ומבקשות הסבר על מוצר כזה או אחר, או מבקשות לדעת מה משמעותו של ביטוי מקצועי מסויים, או אפילו מה ההבדל בין מוצרים דומים של יצרנים שונים... שאלות פשוטות והגיוניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב (וזה משמח כי זה אומר שעוד בנות רבות מצטרפות למעגל המשוגעות לדבר, ותמיד עדיף להיות משוגעות ביחד...) אז לטובת כל השואלות והשאלות החדשות אני מפסטסת (כן, המצאתי מילה שמשמעותה: מעלה פוסט) את מילון המונחים שהכנתי. מכיוון שהוא ארוך מדי לפוסט אחד אחלק אותו לכמה חלקים: א'-ד', ה'-מ', נ&